3. n ä d a l - kaks traditsioonilist meedia kanalit / väljaannet tänapäevareaalsuses

 E S I M E N E: VOGUE

... ehk see, mis kasutab uut meediat oskuslikult

Mõeldes traditsioonilise meedia kanali peale, tuleb mulle pilt ette paberkandjatel ajakirjadest. Ning kuigi ma ei ole suur moe sisu fänn, tuli esimesena pähe Vogue, mõeldes just oskuslikult kasutatava uue meedia peale. Vast selle tõttu, et seda tõesti näeb ja kohtab igalpool.

Vogue on tuntud igakuise moe ajakirjana, mis on väga pikka aega olnud enda valdkonnas esipositsioonidel. Siiamaani võib kohata seda poodide riiulitel, kui proovida neid üles leida, kuid suure tõenäosusega tänapäeva inimesed enam seda teha ei viitsi. Et hoida oma TOP kohta, on ajakirjad - ma kasutaks isegi sõna - "sunnitud" end liigutama digitaalses meediaruumis, mida Vogue teeb minu arvates väga edukalt. 

Vahepeal harva kui Facebooki satub, ikka siit-sealt tuleb kasvõi reklaamina Vogue postitus, mis omakorda viitab nende kodulehele, millel on saadaval täispikad artiklid. Teed Instagrami lahti - väike reklaam või "recommended" juba viskab sisse pilte ja videosid. Maha ei jää nad ka Twitteris ja TikTokis (ning vist isegi podcatide näol), kuid suurt rõhku pannakse YouTube'i sisule, mis on isegi tore vaheldus tavauudistele ja koodimise (video)õpetustele.

T E I N E: Pealinn

... see, mis paistab uues meedias märksa lahjem kui enda põhikanalis

Siinkohal mainiksin ajalehte Pealinn. Minu arust üks vähestest, mida ikka veel näeb ja kohtab aktiivselt paberlehe vormis (jah, seda saab tasuta linna peal kätte - mis siis?) ning see ongi selle ajalehe puhul tore, tekitab veidi nostalgiat. Vahel ongi vahva vaadata vanemaid daame konkureerimas selle üle, kes kui palju ajalehepaberit suudab kätte saada :)

Neil on ka oma portaal (https://pealinn.ee/), mis on kindlasti kordades aktiivsem kui nende üritus olla aktiivsed ja lahedad nn uues meedias. Klikkides eelpool mainitud sinisele allajoonitud lingile ja natuke allapoole kerides võib täitsa näha, et eksisteerib nii Facebooki kui ka Instagrami konto ning isegi YouTube'i kanal. Kuid vaadates jälgijate ja vaatamiste arvu võib julgelt järeldada, et see on: "märksa lahjem kui enda põhikanalis." 

Comments